FANDOM

Kurama
Kurama
Dane osobowe
Funkcja Demon
Podstawowe Informacje
Właściciel Mito Uzumaki

Kushina Uzumaki
Naruto Uzumaki

Pierwsze wystąpienie
Głosy

Kurama - znany jest jako Dziewięcioogoniasty lis, jest obecnie zapieczętowany wewnątrz Naruto. Po raz pierwszy widziany był we wnętrzu Mito Uzumaki, a następnie w Kushinie Uzumaki.

OsobowośćEdytuj

WyglądEdytuj

UmiejętnościEdytuj

ŻyciorysEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Kuramę możemy zaobserwować w ostatnich chwilach życia Mędrca Sześciu Ścieżek. Aby zapobiec zniszczeniu świata postanowił podzielić czakrę używając jutsu "Tworzenia Wszystkich Rzeczy". W ten sposób stworzył dziewięć monstrualnych skupisk czakry, które nazwał ogoniastymi bestiami. Jakiś czas po stworzeniu demonów, Mędrzec stanął przy wszystkich młodych bestiach, mówiąc, że zawsze będą razem, nawet w chwili rozdzielenia. Któregoś dnia ponownie staną się jednym o różnych imionach i formach, co zajdzie, gdy zrozumieją czym jest prawdziwa moc. Przez wieki Kurama zyskał reputację odwiecznej klęski żywiołowej, pojawiając się znikąd, atakując zaludnione obszary, które są wylęgarnią najciemniejszych aspektów ludzkiej natury. 

W czasie tworzenia wiosek shinobi, Złoto-Srebrni Bracia z Kumogakure zostali przypisani do schwytania lisa, ale zostali połknięci w całości. Jednak obu braciom udało się przetrwać dzięki mięsu, które jedli przez dwa tygodnie w żołądku demona. Wówczas Kurama zwyczajnie ich wypluł i dzięki temu zdobyli część jego mocy.

Po tym wydarzeniu, gdy Madara Uchiha uciekł z Konohy, użył swojego Sharingana do przejęcia kontroli nad lisem. Aby móc wykorzystać do walki z Pierwszym Hokage, Hashiramą Senju. Walka była tak potężna, że rozdarła powierzchnię ziemi, którą później nazwano Doliną Końca. Po walce, Hashirama uzyskał kontrolę nad demonem, a jego żona, Mito Uzumaki zapieczętowała lisa w sobie stając się pierwszym jinchūrikim. Pod koniec życia Mito przekazała obowiązek innej członkini klanu, Kushinie Uzumaki, która została żoną Czwartego Hokage.

Dwanaście lat przed rozpoczęciem serii, po zakończeniu Trzeciej Wojny Shinobi, Trzeci Hokage i jego żona przygotowali kryjówkę oraz oddział ANBU. Gdy nadszedł moment porodu, Biwako zaprowadziła Kushinę do specjalnego miejsca, w którym miała urodzić. Podczas trwania ciąży i samego porodu pieczęć trzymająca Kuramę znacznie osłabła. Pomimo utrzymania całego porodu Kushiny w tajemnicy, Tobi odkrył lokalizację, w której przebywała Kushina, zabił oddział ANBU. Po wtargnięciu zabił położne, Biwako i Taji, a następnie uprowadził nowo narodzone niemowlę. Zagroził Czwartemu, że jeśli nie odsunie się od Kushiny to maluch zginie. Co prawda Minato zdołał uratować niemowlę, ale Tobi zabrał ze sobą rudowłosą kobietę. Potem złamał pieczęć. Po przybyciu do wioski zamaskowany mężczyzna przywołał lisa. Kurama zaczął niszczyć wioskę oraz mordować shinobi, którzy próbowali przeciwstawić się demonowi. W tym czasie Minato rozpoczął walkę na śmierć i życie z Tobim. Czwarty co prawda wygrywał walkę, ale zamaskowany mężczyzna powoli się wycofywał mówiąc, że kiedyś ponownie przejmie kontrolę nad lisim demonem, aby zrealizować swoje plany. Lis użył Bijudamy do zniszczenia monumentów Hokage, ale kulę przeniósł Minato w dalszy rejon. Przywołał Gamabuntę i przeniósł lisa w poza wioskę. A tam Kushina oplotła swoimi łańcuchami Dziewięcioogoniastego. W rękach trzymała małego Naruto. Minato postanowił zapieczętować demona wewnątrz syna poprzez jutsu "Ducha Zamknięcie". Wierzył, że jego syn w przyszłości nauczy się kontrolować moc lisa i powstrzyma Tobiego, który będzie próbował ponownie zaatakować wioskę. Lis wykorzystując okazję zaatakował niemowlę, ale Minato i Kushina ochronili dziecko. Podobno Kazuma zebrał częściową czakrę po szale demona i zapieczętował ją w ciele własnego syna - Sora.

Kraj FalEdytuj

Kuramę widzimy po raz pierwszy, gdy Naruto wykorzystał czakrę lisa w walce z Haku. Wierzył, że Sasuke został zabity, Naruto wpadł w gniew i wszedł do wstępnej formy jinchūriki, aby pokonać Haku.

Egzaminy na ChūninaEdytuj

Podczas drugiego egzaminu na Chūnina, czakra Dziewięcioogoniastego pojawiła się, gdy Naruto walczył z Orochimaru. Jedakże Sannin wiedział, że czakra należy do demona. Użył justu pięciu elementów na pieczęci Uzumakiego, aby uniemożliwić mu korzystanie z mocy lisa. Podczas treningu Jiraiya powiedział chłopcu, że ta pomarańczowa czakra należy do Dziewięcioogoniastego. Gdy Uzumaki spadał z urwiska, zdołał skumulować czakrę demona przywołując sławnego Gamabuntę. Po tym jak Neji zablokował punkty czakry, Naruto postanowił skorzystać po raz kolejny z mocy lisa. Bez wahania użyczył mu tyle czakry, że odblokował punkty czakry i pokonał młodego Hyūgę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki